M-AM MUTAT PE COSMINMUNTIANU.RO!!!!!!!!!!!

Simularea pentru Bacalaureat, un esec predestinat

Simularea examenului de Bacalaureat la LIMBA SI LITERATURA ROMANA, varianta 2014, nu a fost nimic mai mult decat un mare  fâs. Nu s-a tinut cont de materia predata mai deloc iar elevii, ca de obicei, au fost prastie.

O prostie. Sa simulezi ce la clasa a 11a? Necunoasterea? Eu asta am facut la subiectul al treilea unde a picat comedia. Un subiect imposibil deoarece materia nu a fost predata. Din cate am inteles, la mine in liceu, nu s-a predat nici la real,nici la uman. Deci, ce pretentie sa ai aiba Ministerul ca noi sa scriem corect? Va zic eu, nici una! Simularea aceasta este predestinata sa fie un esec inca din fasa. Ne-au cerut sa scriem despre un subiect pe care l-am invatat, mai mult sau mai putin, in clasele din scoala generala. Dar de, acolo nu se fac eseuri. Tocesti si spui tot ca o moara stricata ceea ce ti-a aruncat profesorul sau profesoara de limba romana pe caiet. Acele cuvinte greu de deslusit care raman acolo unde au fost scrise.

Elevi nepregatiti? Unde?! Peste tot! M-a amuzat astazi o duduie care nu stia nici cum sa-si scrie numele pe foaia de examen, intorsese pagina si incepuse sa scrie unde ar fi trebuit sa rezolve cerintele. Culmea, nu? Aveam pe unii in clasa care nu asteptau altceva decat vremea sa poata pleca acasa. Peste jumatate din clasa a inmanat tezele goale profesorului corector. Na, inteleg. La clasa a 11a nu a fost predata toata materia dar la clasa a 12a? Si, mergand mai departe, cum sa nu stii sa dai doua sinonime? Sau mai rau, sa nu stii ce inseamna chestia aia care incepe cu s si se termina cu inonim. Ciudat dar astia ne sunt elevii!

Deci? Simulare de BAC? Esec total! Astia suntem noi, elevii, astea sunt ele, autoritatile. Nimic mai mult, nimic mai putin: ROMANIA.Mai jos aveti subiectul de la clasa a 11a – REAL. (Vaslui)

Subiectul I

Text suport (V.Alecsandri,Margarita)

1.Numeste cate un sinonim potrivit pentru sensul din text al cuvintelor:mister si necontenit.

2.Explica rolul virgulei in secventa: „-Acel buchet l-am compus eu insami pentru d-voastra, adaogi ea rosindu-se pe obraji.”

3.Construieste un enunt in care sa folosesti o locutiune/expresie care sa continta verbul a duce.

4.Mentioneaza tipul de perspectiva narativa din textul dat.

5.Precizeaza doua motive literare prezente in textul dat.

6.Selecteaza doua secvente din text care contureaza dimensiunea spatiala.

7.Prezinta rolul verbelor la timpul perfect simplu din textul dat.

8.Ilustreaza, cu cate un exemplu din textul dat, doua trasaturi ale genului epic.

9.Comenteaza, in 60-100 de cuvinte, urmatoarea secventa din text:”Cateva persoane se apropiara de Margarita; iar Alexis se retrase incet, strangand la pieptu-i un mic buchet de flori de trandafir, de violete si de rezada. Din cea mai adanca desperare, el trecuse pe loc in cea mai vie bucurie„.

Subiectul II

Scrie un text argumentativ de 150-300 de cuvinte despre impactul retelelor de socializare asupra tinerilor.

Subiectul III

Redacteaza un eseu de 600-900 de cuvinte in care sa prezinti particularitatile de constructie a unui personaj dintr-o comedie studiata.

IMG_20140303_130607 IMG_20140303_130624

 

Au aparut si baremele pentru profilul real.

baremxireal1 baremxireal2

16 responses

  1. În primul rând nu prea reușesc să înțeleg de ce v-a dat și vouă simulări. În al doilea rând, cum să dai ceva ce nu s-a făcut încă? (nici noi nu am făcut teatrul în a 11-a).
    Sincer, eu mă rugam azi dimineață să ne dea ceva ce nu am făcut încă… dar a venit Ion. Totuși a fost ok, am avut ce scrie la el 🙂

    3 Martie 2014 la 1:34 pm

    • Eu voiam Ion sau Lăpușneanu. Din păcate o căzut O scrisoare pierdută. ‘tu-i mama ei!

      3 Martie 2014 la 5:21 pm

  2. Vrem si raspunsurile =)))

    3 Martie 2014 la 1:35 pm

    • Postez imediat după ce vad baremul. Dacă sunt corecte, le pun, dacă nu, le adaug pe cele din barem.

      3 Martie 2014 la 5:22 pm

  3. Eu zic ca nu a fost un esec. Sunt in clasa a 12-a si recunosc ca subiectele au fost usoare. Ce-i drept, La III nu m-am pregatit cat am vrut, dar am scris in total 7 pagini.
    La clasa a 11-a, subiectul III a fost mai urat decat la clasa a 12-a, dar trebuia scris „O scrisoare pierduta”, care, din cate stiu, am facut-o in clasa a 10-a. Deci nu este ceva care nu a fost predat.

    3 Martie 2014 la 1:56 pm

    • E în funcție de manuale. În cele de la Art, se face la finalul clasei a 11a. Asta mi se pare o prostie. Noi nu am făcut asa ceva la
      clasa. În clasa a 10a am făcut Ultima Noapte și Enigma Otiliei. Nunta în cer și comedia la finalul clasei a 11a respectiv începutul clasei a 12a.

      3 Martie 2014 la 5:20 pm

  4. Mistocareala

    Nu neaparat sa faci subiectul 3 … daca faci primele doua subiecte iei un 6 … e de ajuns :))… asa am facut eu astazi la simulare .. am scris toate punctele la simulare de la 1 si 2.. iar la 3 am scris si eu cateva fraze ce stiam :)))… astept cu nerabdare nota

    3 Martie 2014 la 2:38 pm

  5. Alex

    Şi eu sunt elev în clasa a XI-a, real. Personal, consider că simularea nu a fost foarte grea. Comedie?! Opera „O scrisoare pierdută” am făcut-o în clasa a X-a, aflându-se şi in programă. Probabil depinde şi de calitatea liceului.

    3 Martie 2014 la 3:59 pm

    • Sunt la un liceu unde clasa de matematică-imformatica e prima din județ, te rog! Depinde de manuale. În cele de la Art s-a făcut în clasa a 10a. În cele de la Corint, cum avem noi, se preda la finalul clasei a 11a.

      3 Martie 2014 la 5:24 pm

  6. Train in romania, ai uitat?:*

    3 Martie 2014 la 4:19 pm

  7. Pana la urma cate materii se mai dau acum la bac? 3? sau…? pe vremea mea au fost 5… 😐

    5 Martie 2014 la 9:28 pm

    • 3 se dau iar la simulari se dau 2 proble la clasa a 11a, respectiv 3 proble la clasa a 12a.

      5 Martie 2014 la 10:08 pm

    • cred ca te referi si la competente … 🙂

      17 Martie 2014 la 5:11 pm

  8. o sa aratati ce puteti cu adevarat la examen!:)

    17 Martie 2014 la 2:40 pm

Lasă un răspuns

