M-AM MUTAT PE COSMINMUNTIANU.RO!!!!!!!!!!!

Caracterizarea lui Felix Sima (Enigma Otiliei – de George Calinescu)

Publicat in 1938,romanul “Enigma Otiliei” a produs un adevarat soc in epoca deoarece propunea o formula romaneasca care intorcea literatura cu 100 de ani in urma. Inclinatia romanului catre realismul clasic se datoreaza faptului ca majoritatea romanilor erau analfabeti iar un roman foarte sofisticat i-ar fi pus in dificultate si nu ar fi fost cumparat.

CITESTE MAI DEPARTE

20 responses

  1. mersi mult!

    29 Iunie 2014 la 10:14 pm

  2. cosmin ciurchil giurgiu

    Super cartea

    26 August 2014 la 2:01 pm

    • Mie nu mi-a plăcut asa mult… 😀

      26 August 2014 la 3:34 pm

  3. Saqa

    Plin de greseli gramaticale, si tu te apuci sa scrii un rezumat, care l-ai facut si tu uitandu-te la film ci nu citind cartea.

    3 Ianuarie 2015 la 2:16 pm

    • Tu stii mai bine cum am facut eu acest eseu…Cum sa cunosc eu metoda? Fereasca Dumnezeu!
      Asa e, m-am uitat la 10 filme si apoi am scris asta.

      Unu la mana, am citit cartea.
      Doi la mana, eu am fost in stare sa screm SINGUR un eseu folosind citate pentru a-l face argumentativ.
      Trei la mana, tu esti in cautare de tema pe net, nu eu, prietene. Se pare ca tu nu ai citit cartea ori esti doar un hater care se ascunde in spatele unui monitor.
      Ziua buna!
      P.S:daca revii cu injuraturi sau ceva, vei primi ban ip.

      4 Ianuarie 2015 la 12:54 pm

    • David

      Pe care :)))))))

      18 Februarie 2016 la 6:40 pm

    • Simona

      nu esti mai presus, pe care*

      28 Aprilie 2017 la 7:54 pm

  4. „Aflam ca era o persoana visatoare, facandu-si planuri de viata pe termen lung (”Prin minte I se perindau toate intamplarile din cursul acestei seri caudate, figura spana a batranului, scarile scartaitoare, chipurile din odaie.” )” Nu inteleg ce legatura are acest citat cu faptul ca era o persoana visatoare,facandu-si planuri de viata……etc.

    21 Ianuarie 2015 la 10:21 pm

    • Din cate îmi aduc aminte, cred ca se referea ca visa la o relație cu Otilia. Nu mai știu exact scena… Un search pe Gugal cred ca ți-ar fi de folos.

      21 Ianuarie 2015 la 10:25 pm

  5. Scuze ,poate ca scena intr-adevar are legatura cu contextul si ideea pe care ai vrut s-o exprimi, dar citatul-nu.(opinie proprie……poate gresesc..)

    21 Ianuarie 2015 la 10:35 pm

    • Nu te contrazic. Nu mi-o plăcut opera dar cred ca la vremea aia suna logic. Oricum, eseul asta trebuie sa fie doar un punct de reper…

      21 Ianuarie 2015 la 10:36 pm

  6. Gabriel

    Salut!
    In roman este o scena in care Otilia vine in camera lui Felix pentru a face dragoste?

    23 Ianuarie 2015 la 4:50 pm

    • Salut,
      Nu mai retin.

      23 Ianuarie 2015 la 8:01 pm

    • Nu mai retin. Scuze!!

      29 Ianuarie 2015 la 4:27 pm

    • Arcana

      Da, vine in odaia lui ca sa-i „demonstreze” ca il iubeste. Dar Felix, refuza sa o „batjocureasca” asa ca, fericit ca e capabila sa faca un asemenea sacrificiu pentru ea, o impatureste la el in pat si el si culca pe canapeaua sau fotoliul(nu mai stiu exact) de langa patul lui, neatingandu-se in vre-un fel erotic de ea, pastrandu-i puritatea.

      3 Martie 2016 la 12:18 am

  7. Alex

    Ba, e chiar de cacat, nu am ce sa scriu din ea

    9 Iunie 2015 la 6:28 pm

    • Ba, chiar esti de cacat. Nu esti in stare sa faci una de capul tau dar critici munca altuia. Flit!

      21 Iunie 2015 la 2:15 pm

  8. Arcana

    Merci mult pentru comentariu. Imi e de folos.
    Si nu te mai sinchisi cu haterii. N-ai nevoie de riduri de acum.
    Ai facut treaba buna!
    Felicitari!

    3 Martie 2016 la 12:21 am

Lasă un răspuns

