M-AM MUTAT PE COSMINMUNTIANU.RO!!!!!!!!!!!

Sindromul i-ului

E seara, sunt obosit si incerc sa scap de tema la romana. Mi-am pus un pahar de vin alb si am inceput sa navighez pe acest vast taram numit internet.Am gasit o poza care m-a intrigat si m-a indemnat indirect sa scriu acest articol, mi se pare ca-s prea multi din astia pe meleagurile Internetului. Apoi am vrut sa ma conving din nou dar in zadar, tot la acelasi rezultat am ajuns.  tumblr_mtowy52g6C1s1z7lxo1_500Nu se putea, dar repet, nu se putea sa nu gasesc un analfabet (ca altfel nu il pot numi, „dal dreq”) care sa mai puna vreun i,2,3 de i de la el din stomac. Cum zicea profu’ de informatica astazi:”De ce nu ti-ai scris tema?” La care tot el raspunde:”da-o dreq, cu q”. In ultimii ani, romanu’ a inceput sa se prosteasca, el nedeschizand zare de carte dar verificandu-si feisbucu’ din 10-n 10 secunde. Internetul a ajuns sa musteasca de prosti si se duc la fund ca bolovanu’ in apa, doar putini reusesc sa pluteasca ca uleiul pe apa. Astia-s mai usori, n-au 50 de kilograme de i pe ei. Astea cred ca-s simptomele sindromului i.

Enervant e ca daca ii atragi atentia unuia, acesta va sari imediat ca el stie corect, „analfabetiii” sunt cei care il corecteaza. El va „fii” foarte integrat, ce plm? Cum imi permit? Eu, sincer sa fiu, daca as scrie asa, mi-as fute doua tastaturi peste ochi,as pune pe cineva sa-mi lege un pietroi de gat si as sari in primu’ sant plin cu apa, macar sa dau impresia ca vreau sa salvez planeta asta de putina prostie ca-i prea multa, e plina de cocliti.  Toata viata m-am intrebat daca ei scriu asa si-n realitate. Daca da, cum drauc trec clasa? Vorba unui om destept:”au stiu cui sa dea spaga sa treaca in clasa a 3a”. La aceeasi concluzie am ajuns si eu. Sa nu ne miram ca foarte multa lume cade BAC-ul la romana. Ii auz c-au scris tot, c-au rezolvat tot corect. Mai bine i-ai intreba:”Si ai pus cati i trebuiau”? Putina gramatica mai jos, papusel.

Verbul „a fi”, de obicei, dă cea mai mare bătaie de cap – „A fi sau a nu fi corigent, aceasta-i întrebarea”.
Se scrie „fii”, cu doi i, numai la:
– imperativ afirmativ: Fii cuminte!
– conjunctiv prezent, forma afirmativă şi forma negativă: Vreau să fii cuminte. Vreau să nu fii obraznic.
– viitorul format de la conjunctiv: o să fii, nu o să fii.
În rest e „fi”, cu un singur i:
– infinitiv: a fi;
– imperativ negativ: Nu fi obraznic!;
– condiţional prezent: aş fi, ai fi;
– condiţional perfect: aş fi fost, ai fi fost, ai fi spus, ai fi făcut;
– conjunctiv perfect: să fi ştiut, să fi fost, să fi avut;
– viitor: voi fi, vei fi;
– verb + FI: pot fi, poţi fi, să poată fi, să poţi fi, vei putea fi.

 

10 responses

  1. daniirr96

    Iti este fomica?

    25 Septembrie 2013 la 8:18 pm

  2. Andera

    Am văzut la anumite persoane că atunci când nu sunt sigure dacă e un „i” sau doi „i” scriu: fi’, trebui’ :)))

    25 Septembrie 2013 la 11:24 pm

    • alinalerca

      Haha..asta nu ştiam! 😀

      26 Septembrie 2013 la 1:41 pm

      • doar intra pe feisbuc si ai sa te minunezi.

        29 Septembrie 2013 la 3:00 pm

    • E greu sa scrii corect. Parca ar fi o adevarata arta…

      26 Septembrie 2013 la 4:21 pm

  3. Ce să facii, maii daii şi de diinăştia pe net, dar încercăm pe cât posibil să-ii eviităm :))

    8 Octombrie 2013 la 8:24 pm

Lasă un răspuns

