M-AM MUTAT PE COSMINMUNTIANU.RO!!!!!!!!!!!

Asa a luat nastere o legenda..

Doi copii de vreo 8-9 ani stau în fața unei clădiri și alternează aruncatul de pietre către geamul de la etaj cu strigăte pițigăiimagesate:
– Moțiiiii! *zbang* Băi Moți! *zbang* Băi, n-auzi?
Într-un târziu iese un copil de vârsta celor doi la geam.
– Ce vreți, mă? Lăsați-mă-n pace, nu ies!
– Hai, băi Moți!
– Nu ies, că mai am de scris!
– Acum patru zile ziceai că ești bolnav, acum două că scrii, ieri că ai treabă prin casă, azi iar că scrii… Tu n-ai să mai ieși niciodată din casă, mă!
– V-am zis, am ceva de scris.
– Băi Moți… ce naiba scrii tu acolo, mă, că noi la școală abia am învățat literele? Știu că ziceai că te-a învățat taică-tu, dar ce faci tu acolo, caligrafie?
– Nu…
– Dar tu nici nu vii cu noi la școală, deci n-ai teme. Stai acolo singur, înveți acasă…
– Așa, și?
– Desenezi?
– Nu, v-am zis că scriu.
– Poezii? Povești?
– Nu, altceva.
– Hai, mă, pe-afară, că scrii și mâine. Hai să mergem la butic la taică-miu că a adus bomboane din alea cu cacao; de-alea care-ți plac ție.
Băiatului de la geam îi vine apă în gură și apoi înghite în sec. Nu apucă să le răspundă copiilor de jos, că în dreptul ferestrei apare o femeie hotărâtă să curme din fașă orice act prezumtiv de rebeliune: „Plecați la casele voastre, golanilor! Numai la joacă vă e gândul. Lăsați-l să învețe!”. Tanti Anna Maria, că așa o cheamă, închide fereastra deschisă și le ascunde copiilor din stradă fața lui Moți în spatele unei perdele. Săracul Moți avea obrazul lipit de geam, dar acum nu se mai vede; l-a luat maică-sa de-acolo.
Cei doi copii de afară sunt amuzați teribil de istericalele femeii. Unul dintre ei își pune mâinile în șold și îl admonestează pe celălalt bombăind și arătându-l cu degetul, întocmai ca mama lui Moți. Trec câteva minute presărate cu râsete, după care băieții încep iarăși să arunce cu pietre în geam și să strige „A-u-tis-tul stă în ca-să, a-u-tis-tul stă în ca-să!”.
1764, Londra, în fața casei închiriate de familia lui W. A. Mozart. Băiatul de la geam scria prima simfonie.
Lasă un răspuns

