M-AM MUTAT PE COSMINMUNTIANU.RO!!!!!!!!!!!

Lista lui Schindler

Aseara, pe la o ora nu prea tarzie, cam 12 noaptea m-am gandit si eu sa ma uit la un film. Am intrebat in stanga si-n dreapta sa mi se recomande un film bun iar intr-un final, cineva foarte drag mie mi-a recomandat Lista lui Schindler / Schindler’s list. „Film despre al doilea razboi mondial, o sa-l ador!” mi-am zis eu.

Mi-am facut niste popcorn, mi-am luat niste fructe si m-am bagat in pat. „3 ore, Doamne fereste!”. La inceput nu mi-a parut cine stie ce film dar pe urma a inceput sa creasca suspansul, tensiunea ajunge la cote maxime cu anumite faze ale filmului.Lista lui Schindler prezinta povestea unui burghez german care se asezase impotriva genocidului contra evreilor, genocid cunoscut ulterior drept Holocaust. Schindler obtine o firma de oale din Cracovia si angajeaza muncitori evrei. De ce evrei? Pentru a le salva viata. Cei care munceau erau considerati „indispensabili” regimului nazist si erau lasati in viata.
Ulterior, Schindler prefera sa-si transfere oamenii, in jur de 1100, intr-un nou lagar preferandu-i pe cei vechi in locul angajarii unora noi. Momentul in care mamele erau separate de copiii lor mi s-a parut cel mai odios, tipete si plansete din cauza unor nenorociti de SS-isti. Schindler reuneste acesti copii cu mamele lor motivandu-si alegerea prin faptul ca acesti tineri sunt necesari din cauza staturii lor, ei putand slefui tevile mortierelor de calibrul 45 mm.

Sa vezi copii ascunzandu-se in wc pentru a-si pastra viata mi se pare incredibil. Cum puteau niste oameni ura niste semeni doar pentru ca s-au nascut evrei? Cine alege cum sa se nasca? Nimeni..

images (4)

Cel mai terifiant moment mi s-a parut a fost atunci cand, desi urcat pe esafod, un comandant germa inca aclama:”Heil Hitler!”. Adica mna, esti in pragul mortii si tu inca il slujesti pe acel tiran? Ciudat fapt!

La final, Schindler isi arata curajul  atunci cand ii roaga pe soldatii veniti sa-i execute pe evreii din acel lagar sa plece acasa ca niste barbati, nu ca niste criminali. El este recompensat de un rabin care isi scoate dintii din aur pentru a-i face un inel dar si cu o scrisoare care atesta faptul ca el a salvat viata celor 1100 de evrei, acestia declarand in acea epistola acest lucru.

Lista lui Schindler este castigator a 7 premii Oscar dar si a multor altor premii. Un film ce merita vazut!

11 responses

  1. De cand ma tin sa-l vad . Mersi ca mi-ai reamintit 😀

    8 Aprilie 2013 la 5:47 pm

    • sa cresti mare!

      8 Aprilie 2013 la 5:49 pm

      • sunt destul de mare si nu-s in „citescul tau ” dupa ce te-am pus pe picioareee :-<

        8 Aprilie 2013 la 5:50 pm

      • ba da :D.ti-am dat follow, se schimba automt 😀

        8 Aprilie 2013 la 6:08 pm

      • tehnologiaaaaaaaaa
        ma depaseste 😀 :))

        8 Aprilie 2013 la 9:20 pm

      • si pe noi, si pe noi..

        8 Aprilie 2013 la 10:39 pm

  2. L-am pus demult la descarcat dar nu l-am vazut. Tin minte ca citisem undeva despre un moment emotionant „fetița cu paltonul roșu”, sper să nu mă înșel, și asta m-a făcut săvreau să-l văd.

    10 Aprilie 2013 la 3:53 pm

  3. Andreea

    eu stiu cum te-ai pierdut in ganduri:MATEMATICA :*

    15 Aprilie 2013 la 6:09 pm

    • Cosmin

      mda, matematica..:))

      15 Aprilie 2013 la 6:21 pm

Lasă un răspuns

