M-AM MUTAT PE COSMINMUNTIANU.RO!!!!!!!!!!!

Notă

Caracterizarea Otiliei Marculescu – Enigma Otiliei de George Calinescu

ImaginePublicat in 1938, romanul „Enigma Otiliei” a produs un adevarat soc in epoca deoarece propunea o formula romanesca care intorcea literatura cu 100 de ani in urma. Inclinatia romanului catre realismul clasic este explicata de autor prin faptul ca romanii, in marea lor majoritate, erau analfabeti. (ce mama lu dreacu?!)

Otilia este caracterizata in mod direct de catre narator. Acesta spunea despre ea ca avea „fata maslinie,nasul turtit si ochii albastri”. Ea era o pustoaica de „optsprezece-nouasprezece ani” care nu prea stia ce doreste de la viata. Din prisma atributelor sale fizice, ea putea ademeni orice barbat dorea.

CITESTE MAI DEPARTE

 

35 responses

  1. Andreea

    Scurt si cuprinzator! ;))

    28 Mai 2013 la 9:30 pm

  2. nice 🙂

    7 Iunie 2013 la 6:13 pm

  3. Bună dimineața și bine te-am găsit! 🙂

    31 Octombrie 2013 la 10:58 am

  4. cristina andreea

    este bun……….:))

    5 Decembrie 2013 la 5:13 pm

  5. Marius

    este foarte bun

    17 Februarie 2014 la 6:20 pm

  6. Marius

    imi place

    17 Februarie 2014 la 6:24 pm

  7. Mergea si mai detaliat 🙂

    25 Februarie 2014 la 9:18 pm

    • Spor la lucru! La bac nu merge treaba asta.

      26 Februarie 2014 la 6:19 pm

  8. Pingback: 1 an pe WordPress | COSMIN

  9. denisa

    Exprimare buna, dar multe detalii se repeta ceea ce nu e ok.. deci i-as da cam un6 daca ar fi sa dau o nota .

    29 Martie 2014 la 4:51 pm

    • Buna,
      Poti fi putin mai explicita? Incearca sa vorbesti argumentat si sa imi arati si explicatia. Eu nu am avut nici o problema cu aceasta compunere desi profesorul meu este unul foarte exigent.

      29 Martie 2014 la 5:03 pm

  10. diego23

    Vezi acolo la perspectiva narativa este de tip „par deriere” (vazut din spate) nu Parderiere.In rest e ok puteai sa mai spui ceva despre finalul romaului cand Felix se intalneste cu Pascalopol in tren si ii arata o fotografie cu o femeie maturu (Otilia) si despre relatia sa cu mos Costache.

    6 Mai 2014 la 6:05 am

    • Nu prea le am cu franceza. 😀 Am corectat. Merci fain!
      In legatura cu corectura, am incercat sa ma incadrez in doua pagini A4. Mai adaugati voi de aici…

      6 Mai 2014 la 7:47 pm

  11. Super articolul! Foarte bine scris – apropo, poti sa-mi spui ce teme folosesti, in cazul in care nu e secret? 🙂

    12 Mai 2014 la 9:37 am

    • Ce teme folosesc? Poti fi putin mai explicit?

      12 Mai 2014 la 3:54 pm

  12. frumos!
    ms mult 😀

    20 Mai 2014 la 10:55 am

  13. Foarte bun articolul! Ma ajutat foarte mult la teza! Multumesc 🙂

    20 Mai 2014 la 2:31 pm

  14. tudor

    raman dator:D

    11 Iunie 2014 la 6:21 pm

  15. daniel

    Multumesc frumos pentru aceasta compunere, o sa ma inspir din ea pentru bac. Din ce se vede atinge toate punctele din enunturile de la sub 3 de la romana.

    27 Septembrie 2014 la 7:07 am

    • Cu placere!
      Da, este facuta dupa modelul pentru subiectul al treilea. E in conformitate cu acele cerinte.
      Succes!

      27 Septembrie 2014 la 3:03 pm

  16. Marco

    Foarte tare 🙂 sunteti mult mai tari decat astia destepti din clasa mea care nici nu te baga in seama . Mersi mult !!

    19 Ianuarie 2016 la 12:20 am

    • Multumesc! Sunt doar unul 😀

      27 Ianuarie 2016 la 10:29 pm

  17. Dumy

    Spuneți-mi vă rog și mie o operă similară romanului dat,sau un personaj similar Otiliei.

    8 Februarie 2017 la 9:10 pm

    • Salutare,
      Cauta romane de tip balzacian. Cred ca asa vei iesi cel mai ok. Sau mai precis, cauta operele lui Balzasc.

      11 Februarie 2017 la 4:53 pm

  18. Alexandru Ionut

    Salut Cosmin. Daca invat caracterizarea pe care ai scris-o mai sus, cam cate puncte as lua la sub 3 in vara la bac ? Macar minimul sa mi-l spui,daca nu poti maximul :))
    Imi place ca e scurt si la obiect si nu contine cuvinte pompoase.

    27 Februarie 2017 la 12:41 am

    • Nu stiu. 2-3?
      Ideea e ca trebuie sa intelegi ce se intampla acolo. Daca doar memorezi eseul….no chance, my friend, no chance!

      27 Februarie 2017 la 8:02 pm

Lasă un răspuns

